Regulamin

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PORTALU VELOCAMP.PL

 

DZIAŁ I. Wstęp, informacje ogólne

 § 1. Definicje.

Terminy użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenie:

  1. Administrator – Szymon Grzędziński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Agencja TLM Szymon Grzędziński z siedzibą ul. Mickieiwcza 31/4, 10-508 Olsztyn, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem identyfikacji podatkowej: 8441509553, REGON 519482135, będąca zarazem usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 13 grudnia 2018 roku, Dz. U. z 2019 r. poz. 123);
  2. Portal – internetowa platforma rezerwacyjna, działająca pod adresem https://www.velocamp.pl, prowadzona przez Administratora lub podmiot współpracujący z Administratorem, służąca do przeglądania i dokonywania rezerwacji domków letniskowych, przyczep kempingowych, rowerów elektrycznych (e-bike) i standardowych, rowerów wodnych, skutera wodnego, łodzi spacerowej Nexus Revo 870,  łodzi motorowej Falon 560, Kampera Dethleffs Trend I 7057 EB.
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług oferowanych przez Administratora;
  4. Gość – osoba fizyczna (mogąca być także Klientem), faktycznie korzystająca z usług oferowanych przez Administratora;
  5. Umowa – umowa zawarta na odległość pomiędzy Administratorem i Klientem, w ramach Portalu, bez jednoczesnej obecności obu stron, z wyłącznym wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w tym Internet lub telefon. Do zawarcia Umowy niezbędne jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu przez Klienta oraz dokonanie ustalonej kwoty na poczet usługi (kwota ta nie podlega zwrotowi);
  6. Polityka prywatności – dokument „Polityka prywatności stosowana przez Velocamp w zakresie ochrony danych osobowych”, znajdująca się pod adresem https://velocamp.pl.

 § 2. Informacje ogólne.

  1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady zawierania Umowy pomiędzy Administratorem i Klientem, a także praw i obowiązków związanych z wykonywaniem Umowy przez strony, jak również określa sposób i warunki składania rezerwacji. Regulamin stworzony został na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 13 grudnia 2018 roku, Dz. U. z 2019 r. poz. 123) oraz w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych” lub „RODO”), a także zgodnie z obowiązującymi w zakresie ochrony danych osobowych przepisami polskiego prawa.
  2. Usługa korzystania z Portalu polega na zapewnieniu przez Administratora nieodpłatnego dostępu do Portalu zorganizowanego w domenie https://www.velocamp.pl, w ramach którego Klienci otrzymują możliwość swobodnego dokonywania rezerwacji, w zależności od dostępnych usług oferowanych przez Administratora.
  3. Każdy Klient i Gość jest zobowiązany do zapoznania się i przestrzegania niniejszego Regulaminu. Dokonując rezerwacji, z Velocamp, Klient (Gość) potwierdza, że zna i akceptuje postanowienia Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  4. Naruszenie postanowień Regulaminu może stanowić przyczynę do odmowy zawarcia Umowy lub wypowiedzenia w trybie natychmiastowym uprzednio zawartej Umowy, bez uprawnienia Klienta do uzyskania zwrotu jakichkolwiek kwot związanych z Umową.
  5. Dane kontaktowe do Administratora zamieszczone są w Polityce prywatności pod adresem: https://www.velocamp.pl

 

DZIAŁ II. ZASADY KORZYSTANIA Z PORTALU

 § 3. Rezerwacja.

  1. Klient może dokonać rezerwacji przez formularz rezerwacyjny, znajdujący się na stronie internetowej Portalu. W celu dokonania rezerwacji, należy wybrać usługę, którą Klient chce zarezerwować, określić datę rozpoczęcia korzystania z usługi i datę zakończenia korzystania z usługi, a także wybrać opcjonalnie dodatkowe usługi. Należy też określić liczbę osób, które będą korzystać z usługi. Na każdym etapie dokonywania rezerwacji widoczna jest kwota, którą w zależności od dokonanych wyborów, Klient będzie zobowiązany zapłacić na rzecz Administratora.
  2. Po wybraniu usługi lub usług, potwierdzeniem złożenia rezerwacji będzie wybranie przez Klienta pola o nazwie „Rezerwuję z obowiązkiem zapłaty”, co zobowiązuje Klienta do dokonania zapłaty. 
  3. Dokonanie rezerwacji poprzez Portal wiąże się z zapłatą opłaty rezerwacyjnej wynoszącej 30% wartości dokonywanej rezerwacji. Skuteczne wniesienie opłaty jest potwierdzeniem dokonania rezerwacji. Pozostała kwota 70% wartości rezerwacji zostanie opłacona przez Gościa lub Klienta w momencie przyjazdu i zameldowania w obiekcie.
  4. Klient ma możliwość dokonania zapłaty przelewem bankowym lub przekazem pocztowym na dane Administratora wskazane we wstępnym potwierdzeniu rejestracji. W tytule przelewu lub przekazu pocztowego należy wskazać numer rezerwacji. Niedokonanie przez Klienta zapłaty zgodnie z punktem 3 powyżej w terminie 48 godzin od momentu dokonania rezerwacji jest równoznaczne z rezygnacją przez Klienta z rezerwacji i niedojściem umowy do skutku. Po tym czasie rezerwacja zostanie anulowana automatycznie, a termin zwolniony. Jeśli zwolniony termin pozostaje dostępny, istnieje możliwość wznowienia rezerwacji.
  5. Wszelkie ceny zawarte w Portalu są określone w złotych polskich (PLN).
  6. Ceny usług świadczonych przez Administratora w Portalu są cenami brutto, to jest zawierają obowiązujący podatek VAT.
  7. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, Klient ma możliwość zaznaczenia stosownego okienka przed potwierdzeniem rezerwacji.
  8. Klient ma obowiązek podać prawdziwe i prawidłowe dane identyfikujące go lub Gości. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych.
  9. Warunkiem dokonania rezerwacji jest uprzednie zaakceptowanie Regulaminu.
  10. Zakres danych niezbędnych do dokonania rezerwacji w Velocamp:
    1. posiadanie przez Klienta aktualnego, istniejącego adresu poczty elektronicznej e-mail;
    2. podanie aktualnego, istniejącego numeru telefonu.
  11. Usługa rezerwacji jest bezpłatna dla użytkownika. Administrator portalu nie pobiera od Klienta opłat za rezerwację, a także żadnych innych opłat za obsługę rezerwacji.
  12. Dokument potwierdzający otrzymanie płatności Administrator wystawia w ciągu 7 dni od dokonania płatności zgodnie z danymi rezerwacyjnymi.
  13. W przypadku wyboru przez Klienta lub Gościa pakietów usług tj. noclegów w domkach letniskowych lub przyczepie kempingowej wraz z usługami dodatkowymi w postaci wynajmu rowerów elektrycznych (e-bike) i standardowych, skutera wodnego, łodzi spacerowej lub łodzi motorowej (usługi dodatkowe) naliczany jest rabat cenowy od standardowych cen za usługi dodatkowe. Wysokość rabatu będzie widoczna na każdym etapie dokonywania rezerwacji. Ustalenie terminów usług dodatkowych będzie odbywało się w momencie zakwaterowania.

 § 4. Rezygnacja z rezerwacji lub usług

  1. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 4 anulowanie rezerwacji jest dokonywane automatycznie, co oznacza, że Umowa nie zostaje zawarta, a Klient nie jest zobowiązany do zapłaty żadnych kwot w związku z dokonaną wstępną rezerwacją.
  2. W przypadku rezygnacji z całości lub części usług przez Klienta lub Gości po dokonaniu zapłaty, wpłacone środki nie podlegają zwrotowi. Ewentualna zmiana terminu rezerwacji jest możliwa wyłącznie po uzgodnieniu z Administratorem nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rezerwacji, przy uwzględnieniu wolnych terminów oraz jeżeli wartość rezerwacji w innym terminie nie będzie mniejsza niż w pierwotnym terminie.
  3. W przypadku nieprzybycia Klienta lub Gości do godziny 22.00 w dniu zakwaterowania lub brak kontaktu telefonicznego z Klientem lub Gośćmi może spowodować anulowanie rezerwacji, a wpłacone środki nie będą podlegały zwrotowi.
  4. W przypadku skrócenia przez Klienta lub Gości czasu pobytu, wpłacone środki nie będą podlegały zwrotowi.

§ 5. Zakwaterowanie, prawa i obowiązki Klienta i Gościa

  1. Klient lub Gość ma obowiązek posiadać w momencie zakwaterowania ważny dokument potwierdzający tożsamość w momencie zameldowania w recepcji Velocamp. W przypadku odmowy okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość podczas zameldowania uniemożliwione zostanie wydanie kluczy do domku letniskowego lub przyczepy kempingowej.
  2. W przypadku wynajmu przyczepy kempingowej lub domku letniskowego, Klient otrzyma komplet kluczy, który zostanie mu przekazany w dniu przyjazdu podczas zameldowania w recepcji.
  3. Administrator zobowiązuje się oddać przedmiot Umowy Klientowi lub Gościowi w stanie dobrym, odpowiednim do umówionego użytku.
  4. W dniu rozpoczęcia pobytu w domku letniskowym lub przyczepie kempingowej, zostanie pobrana od Klienta lub Gościa kaucja w wysokości 300 zł, płatna gotówką na miejscu w Recepcji. Kaucja jest zwracana w dniu zakończenia rezerwacji/pobytu pod warunkiem oddania domku letniskowego lub przyczepy kempingowej w stanie zgodnym w dniu rozpoczęcia rezerwacji/przyjazdu.
  5. Doba hotelowa obowiązuje od godziny 16.00 w dniu przyjazdu do godziny 11.00 w dniu wyjazdu. Klient przyjmuje do wiadomości, że w dniu wymeldowania w godzinach od 11.00 do 16.00 domki letniskowe i przyczepy kempingowe są sprzątane, co oznacza brak możliwości wstępu.
  6. Cisza nocna obowiązuje od godziny 22.00 do godziny 7.00 następnego dnia.
  7. Klient lub Gość odpowiada za utrzymanie przedmiotu Umowy w należytym stanie, a także jest odpowiedzialny za prawidłowe zabezpieczenie go przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
  8. Klient lub Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia domków letniskowych lub przyczep kempingowych oraz ich przedmiotów wyposażenia i urządzeń powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
  9. Klient lub Gość nie może przekazywać domku letniskowego lub przyczepy kempingowej innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba rezerwacji, za którą uiścił opłatę.
  10. Osoby nie zameldowane mogą przebywać w domku letniskowym lub przyczepie kempingowej w godzinach od 12.00 do 20.00.
  11. Przebywanie osoby/osób nie zameldowanych w domku letniskowym lub przyczepie kempingowej po godzinie 20.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Klienta lub Gościa na odpłatne dokwaterowanie. Dokwaterowanie każdej kolejnej osoby nie zgłoszonej podczas zameldowania stanowi koszt 500 zł za osobę.
  12. W przypadku zgubienia kluczy do przedmiotu Umowy, Klient zostanie obciążony kwotą 50 złotych.
  13. Dzieci i młodzież do lat 18. mogą przebywać na terenie Velocamp wyłącznie pod opieką dorosłych (opiekunów prawnych). W momencie zakwaterowania Klient lub Gość potwierdzi fakt sprawowania opieki nad obecnymi małoletnimi. Za zachowanie dzieci i młodzieży do lat 18 oraz poczynione braki lub szkody na mieniu trwałym lub ruchomym ośrodka Velocamp czy też innych osób, odpowiadają opiekunowie prawni.
  14. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w domkach letniskowych lub przyczepach kempingowych grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, niestanowiących wyposażenia domków letniskowych lub przyczep kempingowych. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV, elektronicznych urządzeń mobilnych oraz komputerowych.
  15. W domkach letniskowych lub przyczepach kempingowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych – broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych.
  16. Zakazuje się na terenie Velocamp prowadzenia akwizycji i sprzedaży obnośnej.
  17. Używanie ognia w postaci palenia ognisk lub rozpalania grilla jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego celu przeznaczonych.
  18. Administrator zapewni pojemniki na śmieci do segregacji odpadów w wyznaczonym miejscu na terenie Velocamp, a Klient lub Gość zobowiązuje się do przestrzegania ogólnych zasad segregacji (tworzywa sztuczne, szkło, papier, bioodpady, zmieszane).
  19. W domkach letniskowych i przyczepach kempingowych palenie tytoniu jest zabronione. W przypadku stwierdzenia palenia tytoniu w przedmiocie Umowy, Klient może zostać obciążony przez Administratora kosztami neutralizacji zapachów w wysokości 500 zł.
  20. W przypadku gdy Klient lub Gość w rażący lub uciążliwy sposób narusza prawo do spokojnego wypoczynku innych osób przebywających na terenie Velocamp lub w zachowuje się w sposób niebezpieczny lub sprzeczny z zasadami współżycia społecznego, Administrator ma prawo natychmiastowego wypowiedzenia Umowy z Klientem, a dotychczas wpłacone środki przepadają na rzecz Administratora.
  21. W godzinach ciszy nocnej Klient lub Gość i osoby korzystające z usług Velocamp mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
  22. Administrator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niezależnych od niego przerw w dostawie mediów, w szczególności ciepłej lub zimnej wody, energii elektrycznej.
  23. Każdorazowo opuszczając domek letniskowy lub przyczepę kempingową Klient lub Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi i upewnić się, że są zamknięte na klucz oraz zamkną wszelkie otwory okienne w celu zabezpieczenia np. przed zalaniem w wyniku opadów atmosferycznych lub zniszczeń dokonanych przez wiatry.
  24. W dniu zakończenia rezerwacji/pobytu należy zgłosić w Recepcji zdanie domku letniskowego lub przyczepy kempingowej, które zostaną sprawdzone przez pracownika Velocamp. Za wszelkie wykazane straty lub uszkodzenia pobrana zostanie kwota z opłaconej kaucji lub w przypadku strat lub uszkodzeń przewyższających kwotę wpłaconej kaucji zostanie sporządzona dokumentacja, na podstawie której zostanie dokonana wycena uszkodzeń i strat. Następnie Klient lub Gość otrzyma od Administratora dokumentację i wycenę uszkodzeń i strat na adres podany w karcie meldunkowej z obowiązkiem uregulowania poniesionych strat lub uszkodzeń, w przypadku gdy uiszczona kwota kaucji nie będzie rekompensowała całości strat lub uszkodzeń.
  25. Velocamp akceptuje obecność psów. Psy mogą przebywać na terenie Velocamp domkach letniskowych lub przyczepach kempingowych za dodatkową opłatą w wysokości 120 zł za 1 zwierzę, płatną przed zakwaterowaniem w Recepcji. Właściciel psa jest zobowiązany do trzymania go w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych Gości i personelu. Zakazane jest przebywanie psów na kanapach lub łóżkach.
  26. Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Biskupcu nr LXXIV/422/2023 z dnia 21 listopada 2023 roku, obowiązuje opłata miejscowa w kwocie 2,80 złotych za każdą rozpoczętą dobę pobytu od każdej przebywającej osoby fizycznej. Opłata miejscowa będzie pobierana w recepcji przed zakwaterowaniem, z góry za cały pobyt za wszystkie przebywające w domku letniskowym lub przyczepie kempingowej osoby.

 § 6. Uprawnienia Administratora wobec Klientów i Gości

W przypadku naruszenia przez Klienta lub Gościa któregokolwiek postanowienia Regulaminu, Administrator lub osoba działająca w imieniu Administratora ma prawo do:

    1. upomnienia w formie ustnej – w przypadku naruszeń mniejszej wagi,
    2. natychmiastowego wypowiedzenia Umowy – w przypadku uprzedniego otrzymania przez Klienta lub Gościa upomnienia w formie ustnej lub rażącego naruszenia postanowień Regulaminu.
    3. prawa do odmowy zakwaterowania osobom: będącym pod widocznym wpływem alkoholu lub środków odurzających lub które zachowują się agresywnie, w sposób powszechnie uznawany za wulgarny.

 

DZIAŁ III. POSTANOWIENIA RÓŻNE

§ 7. Stabilność Portalu

  1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożliwość korzystania z Portalu.
  2. Administrator oświadcza, że będzie informował widocznymi komunikatami na Portalu o planowanych czasowych wyłączeniach jego funkcjonalności z odpowiednim wyprzedzeniem, nie później niż na 5 dni przed planowaną datą wyłączenia. W miarę możliwości wyłączenia będą odbywać się w godzinach nocnych i w dni niebędące dniami roboczymi.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niestabilne działanie Portalu spowodowane czynnikami od niego niezależnymi, w szczególności w sytuacji wystąpienia siły wyższej, braku dostępu do Internetu, awarii urządzeń Klienta.

 

§ 8. Postępowanie reklamacyjne.

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczonych przez Administratora usług Klienci mają prawo zgłaszać w formie pisemnej, nadając listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres: Agencja TLM Szymon Grzędziński z siedzibą ul. Mickieiwcza 31/4, 10-508 Olsztyn.
  2. Treść reklamacji powinna zawierać imię i nazwisko lub nazwę Klienta, szczegółowy opis reklamowanych czynności/zaniechań Administratora pod rygorem uznania reklamacji za niebyłą.
  3. Administrator udzieli odpowiedzi na prawidłowo zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni roboczych od dnia doręczenia reklamacji.

 § 9. Własność intelektualna, prawa autorskie Administratora

Wszelkie materiały i utwory związane z Portalem są chronione prawem autorskim Administratora w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. z dnia 6 czerwca 2019 roku, Dz. U. z 2019 r. poz. 1231), w tym w szczególności dokumenty, zamieszczone teksty, grafika, logotypy, fotografie, materiały audio, materiały wideo. Stanowią one wyłączną własność Administratora.

§ 10. Prawo właściwe

  1. Prawem właściwym dla Umowy pomiędzy Klientem a Administratorem jest prawo polskie, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 13 grudnia 2018 roku, Dz. U. z 2019 r. poz. 123).
  2. Wszelkie spory związane z umową zawartą pomiędzy Klientem a Administratorem będą rozstrzygane przez właściwe miejscowo sądy powszechne dla siedziby Administratora.

 § 11. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin stanowi każdorazowo załącznik do Umowy z Klientem.
  2. Administrator w każdym czasie może dokonać zmian w Regulaminie.
  3. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.05.2021 roku.
  4. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie korespondencji od Administratora na wskazany przez niego adres e-mail, a także na kontakt telefoniczny pod wskazanym przez Klienta numerem telefonu.
  5. Regulamin znajduje się pod adresem internetowym: https://velocamp.pl z możliwością jego pobrania i przechowywania w formacie .pdf.
  6. Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.